„Jól csengő, klikkvadász cím, amit majd kimagyaráznak egy apróbetűs részben” – ha ezt gondolta e bejegyzés megnyitásakor, akkor most csalódni fog. Szerencsére kellemesen.
A címben szereplő jelentős mértékű hozamemelkedés ugyanis bárki számára reális lehet, aki legalább 5 éves időtávban gondolkodik befektetései kapcsán és nyitott arra, hogy online intézze pénzügyeit.
Miből adódik ez a jelentős különbség?
Talán meglepő, de a példánkban szereplő óriási hozamkülönbséget kizárólag két tényező optimalizálásával értük el:
- A hagyományos fióki ügyintézés helyett az Online Értékpapír Számlát választottuk (tele díjmentes szolgáltatásokkal)
- a TBSZ lehetőségeit kihasználva kamatadó-mentessé tettük befektetést.
Ennyi változtatás elég volt ugyanis ahhoz, hogy egy tízmillió forint értékű befektetés esetében 1.759.296 Ft-ról 2.537.790 Ft-ra növeljük az 5 év alatt elért hozamot, ami így majdnem hétsznyolcvanezer forintot jelentett a befektetőknek. Ráadásul ez a hozam meglévő postai értesítés-szolgáltatás esetén még további 55 ezer forinttal növelhető.
Ön is szeretné optimalizálni portfólióját? Regisztráljon egy ingyenes személyes konzultációra!
Valódi portfólió, valódi befektetőkkel
Az Aegon Alapkezelő csapata2011 óta publikálja mintaportfólióit. Ezek segítségével a portfólió súlyozásában kívánnak a szakemberek segítséget nyújtani a befektetőknek.
Példánkban egy 10.000.000 Ft összegű befektetéssel kalkuláltunk, amelyet az Aegon Alapkezelő hosszútávú mintaportfoliójába fektettünk be a 2013.01.01 és 2017.12.31. közötti időszakban.
A táblázatban jól látható, hogy a hagyományos befektetés esetében a számlanyitáson túl gyakorlatilag minden egyéb szolgáltatásért fizetnie kell az ügyfélnek, míg a jobb oszlopban található Online Értékpapír Számla esetében mindez díjmentes.
Miért kell ennyit fizetni a hagyományos szolgáltatásokért?
A hagyományos befektetés esetében a szolgáltató költségei nagyon magasra rúgnak. Irodát kell fenntartania, fizetnie kell a közüzemi költségeket és persze állnia kell az értékesítő, számlavezető munkatársak bérét is. A különbözet tehát, a befektetési szolgáltatók többletköltségeit fedezi.
Mivel a digitális ügyintézés esetében mindez fel sem merül, így a szolgáltatónak sem kell azt érvényesíteni áraiban. Ezen felül az online szolgáltatások gyorsabbak, fióki nyitva tartástól függetlenek és környezetbarát (zöld) megoldást kínálnak.