Megatrend befektetési alap Megatrendek

Így profitálhat mások luxusából

by totalreturn 2019. június 7.

Több, mint 400 százalékos piaci bővülést ért el a személyes luxuscikkek  – órák, ékszerek, márkás ruhák, stb – értékesítése az elmúlt 20 év során, évi 88 milliárd euróról 260 milliárd euróra növelve a volumenét. A 2018-as adatok alapján ez mintegy ötödét teszi ki a globális luxuspiaci vásárlásoknak. A fogyasztók ugyanis további

 

  • 495 milliárd euró értékben vásárolnak luxusautókat,
  • 121 milliárd eurót szánnak különleges gasztronómiai élvezetekre,
  • 41 milliárd eurót költenek exkluzív bútorok beszerzésére,
  • 190 milliárd eurónyi bevételt generálnak a prémium magánegészségügyi intézmények számára.

 

A luxusipar így 2019-re, egy 1200 milliárd eurót meghaladó globális és gigantikus iparággá nőtte ki magát, egyre több magán- és intézményi befektető érdeklődését felkeltve ezzel a pénz- és tőkepiacon.

 

Kulisszatitkok a jövő befektetéseiről

Összefoglalónk egy a jövő befektetéseivel foglalkozó 7 részes cikksorozat ötödik része és a 2019. tavaszán megrendezett Megatrend Investment Pitch 2019 tudásanyagát dolgozza fel. A szakmai rendezvény fókuszában az Aegon Alapkezelő Megatrend befektetési alapja állt, melynek célja, hogy a jövő iparágaiba (például: luxustermékek gyártása- és kereskedelme) fektetve maximalizálja a hozamokat.

Az alap különlegessége, hogy a portfóliómenedzserek munkáját a Corvinus Egyetem hallgatói segítik. A “personal luxury goods” témájával foglalkozó cikkünk is Holczer Balázs és Patócs Dániel szakmai elemzése alapján készült.

 

Két versenyző prezentál

 

Még tovább nőhet luxus iránti kereslet

A piaci elemzők még hosszú évtizedeken keresztül látványos növekedést prognosztizálnak a luxustermékekkel kapcsolatban. Ezt a véleményüket az alábbi 3 tényezőre alapozzák:

  1. Kiéleződő társadalmi egyenlőtlenségek: A világ lakosságának leggazdagabb 1%-a rendelkezik a globális vagyon 40%-ával, míg a népesség alsó 80%-a mindössze 7%-t birtokolja ennek a vagyonnak. Ez az egyenlőtlenség az elmúlt időszakban csak tovább éleződött, mely trend a jövőben is folytatódik.
  2. Növekvő metropoliszok: A korábbi hajtómotort jelentő fejlődő országok tízmilliós metropoliszainak (például: Tokyo, Peking, Mumbai, Shanghai, Delhi, Lagos,) népessége még tovább emelkedhet a következő évtizedekben. A nagy számok törvénye alapján így még többen érdeklődhetnek a luxus iránt a jövőben.
  3. Personal branding elterjedése: Világszerte felértékelődik a személyes márka szerepe, amit a modern társadalom tagjai a karrierútjuk és a magánéletük menedzselésében is egyre tudatosabban használnak. Az egyéni „image” felépítésének pedig egyik lehetséges formája a luxuscikkek birtoklása.

Mindezek tükrében az iparági elemzők úgy vélik, hogy a személyes luxuscikkek jelenlegi 260 milliárd eurós piaca 2025-re akár 320-365 milliárd eurónyira is nőhet, rendkívül jó profitehetőséghez juttatva ezzel a befektetőket.

 

Milyen cégekre érdemes odafigyelni?

Az elmúlt évtizedekben az érdeklődés az összes prémium- és luxustermék iránt növekedett, ezért sokféle lehetőség vár a befektetőkre a luxuscikkek piacán. Íme, néhány kézenfekvő példa:

  • Karakteres prémium autómárkák.
  • Luxusutazásokkal kapcsolatos termékeket és szolgáltatásokat kínáló vállalatok.
  • Magas presztízsű italmárkák.
  • Egyedi ékszereket gyártó- és forgalmazó ismert brandek.
  • Exkluzív, extravagáns, de erős márkával rendelkező ruhamárkák tervezői- és forgalmazói.
  • Luxusszolgáltatást kínáló magánegészségügyi szolgáltatások.

 

Magánbefektetőként a luxusiparban

A korábbi cikkeinkben felsorolt önvezető jármű technológiákkal, ESG befektetői szemlélettel, valamint gyógyszeripari- és LNG fejlesztésekkel szemben a luxuscikkek piacát akár laikus rajongóként is jól átláthatja bárki. Így például ráérezhet a jövőbeli trendekre vagy divatirányzatokra.

A luxusipar esetében viszont a cégek- és vállalatok száma állítja lehetetlen kihívás elé a magánbefektetőket, hiszen egy jól diverzifikált luxuspiaci befektetéshez akár több tucat vagy mégtöbb vállalat részvényét is be kell emelni a portfólióba. Ez pedig átláthatatlan, kezelhetetlen és magas költségű befektetési portfóliót eredményez egy kisbefektető számára.

 

Befektetés kollektív formában

A költséghatékony megoldást a luxusipari befektetések esetében is egy olyan alap megvásárlása jelentheti, ami a luxuscikkek piacán is aktív tőkével rendelkezik. Ilyen például az Aegon Alapkezelő Megatrend befektetési alapja, amit akár adómentesen, kedvező díjszabással is megvásárolhat Online Értékpapír Számlán keresztül vagy az

alábbi prémium és privátbanki szolgáltatóknál:

Concorde Értékpapír Zrt.

Erste Befektetési Zrt.

Raiffeisen Bank Zrt.

SPB Befektetési Zrt.

Takarékban kZrt.

UniCredit Bank Hungary Zrt.

 

* Hozzájárulok, hogy az VIG Befektetési Alapkezelő Magyarország a továbbiakban marketing tartalmú megkereséseket küldjön részemre és elfogadom az ehhez kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót.