Milyen befektetési jegyeket vásárolnak a magánügyfelek, hogyan döntenek, és mit javasolnak nekik a szakemberek? Megtudhatjuk, miért biztonságosak az alapok, és azt is, miért éri meg egy befektetési alapkezelőnek közvetlenül befektetési jegyeket forgalmazni és ügyfélszolgálatot fenntartani – interjú Kadocsa Péterrel, az Aegon Alapkezelő elnök-vezérigazgatójával a privátbankár.hu gazdasági hírportálon.
Privátbankár: Az idén is értékelték az alapkezelői szakmát a Privátbankár Klasszis 2015 díjkiosztón, melyen az Aegon Alapkezelő 4 díjjal lett gazdagabb, mi lehet ennek az oka?
Kadocsa Péter: Több alapunk is nyert első helyezést az objektív díjak kategóriáiban, ezekre nagyon büszkék vagyunk, de azért az összes közül, ami leginkább megmelengette a szívemet, az a fődíjnak is tekinthető Év Alapkezelője cím volt. Bár ez szubjektív kategóriába tartozik, azért ahogy működik, az egy jól eltalált eljárás, amely szerint a szakmai szervezetek, a szaksajtó szavazata és az ügyfelek szavazata is megjelenik benne. Szerintem nagyon jól van kialakítva a díj odaítélésének folyamata.
Valószínűleg azért kaptuk meg, mert jól sikerült az elmúlt időszak a számunkra, jó év van mögöttünk, szisztematikus munka, jó kockázatkezelési rendszer, kiegyensúlyozott teljesítmény.
P.: Az emberek ebben az iparágban leginkább a pénzükkel szavaznak, hogyan alakult a kezelt vagyon?
K. P.: Jól sikerült a tavalyi év, az ügyfelek látványosan letették a voksukat, az Aegon Biztosítótól független, tehát nem biztosítói kezelt vagyon értéke megduplázódott tavaly. Az idén is szépen alakul a beáramlás, még a március is pozitív volt. Megéreztük, hogy bizalmatlanság és felfordulás volt a piacon az utóbbi időben, de ez nálunk csak a tőkebeáramlás lassulását okozta, tőkekiáramlást nem. (Az alapok márciusi tőkeáramlásáról,alapkezelőkre is lebontva itt írtunk – a szerk.)
P.: Volt jelentősebb változás a forgalmazói hálózatban az utóbbi időben?
K. P.: Lényeges változás nem volt, lassan egy éve nyitottuk a saját központi ügyfélszolgálati irodánkat, ahol csak az alapkezelő ügyfeleit szolgáljuk ki. Emellett régebb óta az Aegon általános ügyfélszolgálati irodáit is használjuk, de ez az első saját irodánk.
P.: Lehet, hogy ez az egyetlen olyan iroda az országban, ahol csakis és kizárólag egy alapkezelő ügyfeleivel foglalkoznak?
K. P.: Valószínűleg igen. Tudtommal tervezik más alapkezelők is, hogy az ügyfelek közvetlen kiszolgálása felé nyissanak, de ez még nem valósult meg. A közvetlen forgalmazás főleg olyan cégeknek lehet érdekes, ahol nincsen befektetési vállalkozás vagy bank a pénzügyi csoport hátterében.
P.: Végső soron az Aegon esetében is van a háttérben valami, a biztosító.
K. P.: Igen, és ezt a hátteret nagyon fontosnak érezzük…
A cikk folytatódik. A teljes interjút itt olvashatja el:
http://privatbankar.hu/befalap/igy-vasarolnak-most-befektetesi-jegyet-a-kisbefektetok-interju-280385